Uddrag af bogen

Her kan du høre mig høre uddrag af bogen ‘Mælkebøttebarn i blomst’. Du kan også høre om min vej til at blive selvudgiver. Nederst på siden finder du lektørudtalelse af min bog og andre anmeldelser af bogen samt link til køb af bogen.

Om bogen

Min selvbiografi tager sit udgangspunkt i min barndom med druk og vold som naturlige følgesvende i det 70’er Danmark, jeg kendte til. Min børnegigt kommer i baggrunden, mens jeg kæmper med at forstå, hvorfor jeg ikke fortjener kærlighed og opmærksomhed.

Jeg oplever en uforklarlig styrke i min invalide mor, der pludselig er i stand til bogstaveligt talt at gå fra min psykotiske far. Ture på krisecentre og misbrug bliver afløst af et utrygt liv med en mor, der ikke kan håndtere mig. Min hverdag kommer til at foregå ensomt i et fugtigt kælderværelse, hvor nabolagets unge kan komme og gøre med mig, hvad de vil uden voksen indgriben.Jeg føler mig voldsomt udenfor og alene med mine skriverier og underen over, hvad det hele skal nytte. Jeg forstår ikke forhold mellem mand og kvinde og finder sammen med en alkoholiker, da jeg meget tidligt flytter hjemmefra. Mit næste mislykkede flerårige forhold bliver til en mand der snyder mig og smitter mig med aids, som pga. min nu meget svære gigt hurtigt udvikler sig meget livstruende.

Jeg vender mod lægernes profeti tilbage til livet. Det øger min lyst til den alternative tilgang til tingene, mens jeg langsomt kommer tilbage til en hverdag igen. Det bliver starten på en kæmpe personlig udvikling. Det sværeste bliver denne proces med at vende tilbage til livet og igen vidende, at nu er der da slet ikke nogen, der kan eller vil give mig kærlighed.

Min hemmelige hivdiagnose stigmatiserer mig. Jeg holder den stadig skjult, som jeg gjorde med gigten for at falde mere ind. Til gengæld bliver det nu nyttigt at have gigt, da jeg dermed har en god grund til at være syg, uden at behøve fortælle om min hivdiagnose. Jeg har svært ved at forstå, hvis dette skulle være enden, efter jeg allerede har kæmpet mig igennem så meget i livet.

Min styrke og tro kommer igen, da jeg i denne livskrise kommer til at tænke det hele igennem. Midt i den proces møder jeg manden i mit liv, og vi får sammen den kernefamilie, jeg altid gerne har villet være en del af. Dog betyder det, at jeg ender med en mand der også har handicap samt hans datter med handicaps. Vi får sammen to for tidligt fødte børn med hver deres diagnoser. Jeg har efterhånden 7 ansatte personlige hjælpere heriblandt min mand til at tage fysisk over for mig i hverdagen som arbejdstager, arbejdsgiver, kronisk syg og småbørnsmor.

Som om alt dette ikke var vildt nok, så bruger jeg nu mine erfaringer fagligt. I 2015 blev jeg så overvældet over den store interesse for at få mig ud til foredrag og undervisning. Så jeg droppede mit job som karrierevejleder på AAU siden 2003. Her arbejdede jeg også som coach og underviser.

Jeg har nu min egen undervisningsvirksomhed, hvor jeg laver alt fra undervisning til foredrag. Foredragene holdes med baggrund i min selvbiografi, som jeg sælger via min webshop, boghandlere o.lign. samt fra eget forlag, som jeg også har startet.

Undervisningen brygges op individuelt ud fra de forskellige faglige vinkler, jeg tager ud til. Det er kunderne, der bestemmer opgavens vinkel. Jeg har en lang række af forskellige anmeldelser, du kan klikke over på.

Jeg har holdt foredrag og lavet undervisning i mange år. Det er bare fedt, at jeg kan få lov til at bruge alle mine erfaringer på een gang. Det unikke er blandt andet, at jeg ville kunne lave et fagligt oplæg for både offentlige ansatte, sundhedsprofessionelle og pædagoger i eet. Større uddannelsessteder el.lign. ville derfor med fordel kunne booke mig til eet stort tværfagligt oplæg og dermed dele honorarudgift til mig.

Jeg er stadig fungerende som coach – nu på 13. år og i eget firma.

Pga. de mange forskellige vinkler, er den tætte kontakt med kunden helt essentielt. Heldigvis melder bookerne tilbage, at de synes, at jeg har leveret noget professionelt.

Læs mere
uddrag af bogen

Vejen til selvudgiver

Bogen handler om at vokse op i misbrugsmiljø med invaliderende sygdom på sidelinjen, at komme igennem ungdommen med endnu mere sygdom og ar på sjælen, at blive nød til dialog med det system man har lært, man ikke  kan stole på, at blive afhængig af hjælp, mens man ikke tør lade nogen komme tæt på, at begynde at vokse med skeletterne raslende for så at blive brat stoppet af livstruende sygdom, at komme igennem det hele, finde kærlighed og nærvær, at ende sin brogede vej med en karriere i den akademiske verden, at finde overskud til at hjælpe andre på vej – og at holde foredrag om det hele

Se video - Vejen til selvudgiver

Hør mig læse op fra min bog herunder

Jeg har læst Tina Marie-Louise Campbell’s bog om sin barndom..’Mælkebøttebarn i blomst’.jeg kan godt love jer en fantastisk oplevelse! Men…hold da op…jeg er virkelig taknemmelig for min barndom efterfølgende❤🙏🏻 Jeg vil dog sige, at jeg jo kender dejlige Tina nu, og det er kun ganske få andre mennesker jeg kender, der har formået at gøre det med deres liv, som hun gør☺ Hun er den sejeste og mest inspirerende kvinde, jeg længe har talt med☺💪🏼 Min varmeste anbefaling❤

Mette Olesen, selvstændig

Tilmeld dig mit Nyhedsbrev og få flere video-uddrag af min bog, få rabatter på foredrag og fif til den gode dialog. Du får endvidere direkte besked om mine konkurrencer.

Anmeldelser af bogen:

Erling Lykke

Anmeldelse fra Litteratursiden

… Dan Turell havde engang en monolog om, at hvis man ikke syntes, livet var let for én, skulle man sammenligne sig med nogle andre og se på, at deres liv heller ikke var let. Én af dem, man passende kan sammenligne sig med, er Tina Marie-Louise Campbell. Hun har haft al den modgang i livet, som kunne få mange til helt at opgive, men det har Tina ikke gjort. Hun har kæmpet hele sit liv… Tinas beretning er i høj grad præget af alle de svigt og overgreb, hun har været udsat for gennem barne- og ungdomsårene, men også af hendes kamp for sin værdighed og for at holde humøret højt. Tina er ikke en handicappet men en person, som har nogle sygdomme, der sætter nogle begrænsninger. Med sig i bagagen har hun hele tiden haft sin tro, og den har hjulpet hende mange gange. Det er imponerende, hvor meget Tina har overkommet på trods af sine sygdomme… Tina er et eksempel på, at man ikke bare skal give op men blive ved med at kæmpe.

Erling Lykke, Litteratursiden

Jette Landberg

Jeg har fået en flot lektørudtalelse!

Min bog er én ud af 20% af alle udgivelser der er udvalgt til og har fået en lektørudtalelse!

En lektørudtalelse er en objektiv anmeldelse af en bog skrevet af bibliotekarer til bibliotekerne. Den kan derfor godt være kritisk af en given valgt bog. Det er en vejledning som har til formål at understøtte kvaliteten af materialevalget i bibliotekerne. En lektørudtalelse er skrevet efter et sæt særlige retningslinjer. Der udarbejdes udelukkende lektørudtalelser på nye udgivelser.

Lektøren Jette Landberg skriver, at min selvbiografi ikke er for sarte sjæle. Hun tilføjer, at den bør læses af alle fagpersoner der arbejder med udsatte familier, og at den er lige så stærk en historie som Lisbeth Zornigs. Hun mener, at bibliotekaren bør fremskaffe den, fordi den er oplagt for fagpersoner.

Klik her, vælg anmeldelser under bogtitel og læs hele lektørudtalelsen

bog på hylde

Anmeldelse fra Læserblog

Det handler om drømme, det handler om håb. Om vilje, om stædighed og styrke. Det handler om Tina… Jeg åbnede denne bog med en knude i maven og presserende tårer, for jeg vidste, at den ville knuse mit hjerte. Dog fandt jeg, at samtidig med, at historien giver ondt i hjertet, giver den også et lille smil på læben. Man kan, som læser, ikke lade være med at smile, når Tina gang på gang rejser sig, og kæmper videre… “Mælkebøttebarn i blomst” er andet og mere end blot en fortælling, det er en sandhed, som kun de færreste har mod nok til, at råbe op om. Det er en fortælling, som giver de mange mælkebøttebørn et talerør og en stemme. En barndom fuld af svigt og ensomhed, som kryber ind under huden på enhver læser. Den er så inderligt livsbekræftende!

Astrid Brockdorff, woman-who-reads.blogspot.dk