Jeg har lavet flere online kurser, hvoraf det ene er et videokursus om arbejdsglæde. Kurset tager udgangspunkt i bogen “Find Arbejdsglæden”, og indeholder også øvelser, som du nemt kan implementere i din hverdag. Kurset kan du høre mere om i videoen og mine øvrige kurser kan du læse mere om herunder.

Flyt Fokus

Forestil dig det her: Du vågner med ro i maven og energi i kroppen. Klar til dagens eventyr uden at spekulere på de ting, der potentielt kan dræne dig. Morgenkaffen indtages roligt, og du har afsat ti minutter til at gøre lige netop det, der giver dig et smil på læben. Nu er du fyldt med endnu større taknemmelighed og drive, så dagens spændende opgaver synes overskuelige. Du glæder dig!

Drømmer du også om at have morgenener som i scenariet herover? Og er din morgen nu mest udgjort af sure miner, en energiforladt krop og bekymrede tanker for dagens opgaver, chefen eller mødet med banken? Så vil Flyt Fokus lige være kurset for dig.

For tro mig – jeg har selv været der! Udbrændt, bekymret og stressramt. Og hvad gør man så? Jeg begyndte at granske mit liv for måder at indføre mere glæde, nydelse og afslapning. Samtidig med at jeg arbejdede på mine begrænsende og negative overbevisninger, så jeg ikke endte samme sted igen om en uge.

Disse erfaringer kombineret med min coachbaggrund er det, der har skabt kurset her. Jeg vil nemlig rigtig gerne give værktøjerne videre til dig, der drømmer om:

  • At vågne op frisk og klar på en ny dag hver eneste dag
  • At have både tid og energi til det, der gør dig glad
  • Aldrig at være nødt til at blive hjemme fra den fest, du havde glædet dig til, fordi du er brugt op efter en lang uge
  • At være tilfreds med dit liv og handle på de ting, du er utilfreds med
  • At opleve en større mening med tilværelsen, fordi du prioriterer din egen lykke

Alt, det kræver af dig, er ti minutter til en halv times arbejde på din selvudvikling om dagen i en periode, og så kan det blive din virkelighed! Og husk: En halv time om dagen er kun ca. samme tid som din tøjkrise om morgenen eller et afsnit af den dårlige tv-serie om aftenen.

Første skridt er, at du skal beslutte dig for, at du vil have mere af det gode i dit liv.

Flyt fokus og få mere ud af livet

Vi kan vist hurtigt blive enige om, at vi som mennesker nemt kan komme til at fokusere på alle de negative aspekter og de steder, hvor vi ikke føler os tilstrækkelige. Det kan blive en ond spiral, der trækker dig nedad. Kan du fx nikke genkendende til følgende:

  • Du føler, at du har en uendelig to-do-liste, du aldrig kommer i bund med?
  • Du er aldrig tilfreds med din indsats, selvom du kæmper og giver af dit mentale overskud?
  • Du mister overskuddet til at være nærværende og vise omsorg for dine kære?
  • Du føler, at du går glip af nydelse og det gode i livet?
  • Du tænker, at så snart du får overstået den her opgave, uge eller møde, så bliver det bedre?

… eller noget helt sjette. Uanset hvad der fylder dit liv med bekymringer og negativitet, så er der en løsning. Og den løsning er at lære at flytte fokus. For så snart du flytter fokus fra alt det utilstrækkelige, brokkeriet, sladderen, den lave selvværdsfølelse og negativiteten – ja, så vil du pludselig opleve at have meget mere overskud til at fokusere på det, der giver dig energi.

Derfor handler Flyt Fokus overordnet om at:

  • 1) Blive bevidst om, hvad der fylder i dit liv (på godt og ondt).
  • 2) Finde ind til dine uhensigtsmæssige handlingsmønstre og vaner, så du kan få bugt med dem.
  • 3) Finde ind til det, du gerne vil give mere fokus, så dine drømme og din lykke kan blomstre.

Flyt Fokus handler altså IKKE om at skubbe problemerne ind under gulvtæppet, men netop finde ind til roden af dem, så vi kan give slip på dem. Kærligt, men bestemt.

Hvad får du med fra kurset?

Kurset tager dig igennem processen i overskuelige trin, som du kan tage i dit eget tempo. Jeg anbefaler en halv times arbejde om dagen, men hvis du kun har tid til fem eller ti minutter, så bruger du blot det.

Jeg guider dig igennem hele kursusmaterialet med videoer, opgaver, arbejdsark og motivationsark, som alle er designet til at hjælpe dig igennem processen.

Faktisk får du i kurset serveret:

  • 3 moduler
  • 11 lektioner
  • 22 øvelser med printbare arbejdsark

Du kan både pause og springe i lektionerne, så du kan tage noter, drikke kaffe eller se de mest motiverende videoer igen, når du har brug for det.

Hvis du sidder og tænker ”Ja, det er fint nok – men hvornår høster jeg frugten af mit arbejde?”. Så har jeg gode nyheder til dig.

Du kommer lynhurtigt til at mærke effekten af dit arbejde. Øvelserne kan du lave så tit, du vil, og selvom det føles som små skridt, vil du tjept bevæge dig fremad. Øvelserne er nemlig designet som små, mentale triggere, der får dig til at tænke anderledes, hvis du bruger dem ofte nok.

Og ved du, hvad det mest fantastiske er? Det er DIG, der skaber forandringen. Det er den absolut bedste følelse i verden, at DU selv har skabt en positiv forandring i DIT eget liv.

Selvom det primært er en indre rejse, du begiver dig ud på, så guider jeg dig selvfølgelig også til, hvordan du bruger de nye værktøjer i din kommunikation med andre, og hvordan du trækker din forandring med ind i alle dele af dit liv.

Sådan undgår du stress

Jeg har ofte været stresset, men at blive direkte stressramt og sygemeldt fra arbejde, væltede min verden.

For første gang i mit liv oplevede jeg, at det for en gangs skyld ikke var min gigt, der gjorde, at jeg ikke kunne fungere fysisk. Enormt chokeret forstod jeg, at min psyke ikke virkede.
Hvis der er noget, jeg er bange for, så er det lige netop det. Min stærke psyke har båret mig igennem utrolig mange udfordringer, allerede fra jeg var helt lille. Sker der noget med min psyke, kan jeg ikke eksistere.
Stress er en tilstand, der opstår, når du alt for længe har ignoreret dig selv. Udsat dine behov og overskredet dine grænser. Ofte opdager vi ikke, at vi gør det, fordi vi fortæller os selv, at det kun er en periode.
Resultatet er at dit nervesystem bliver overbelastet og du kan ikke fungere optimalt.

Genvind dit overskud, din ro og din glæde med mit online kursus til at forebygge stress

Ved hjælp af forskellige øvelser guider jeg dig til at genetablere kontakten til dig selv. Du bliver bevidst om egne grænser og behov samt følelser.

Står du allerede med en sygemelding i hånden, hjælper jeg dig blidt tilbage til jobbet. Men jeg kan også hjælpe med at undgå sygemeldingen, hvis du kommer i gang, før det går helt galt.

 

Styrk din evne til at mærke dine egne grænser og behov. Derved undgår du at overskride dine egne grænser og overse dine egne behov. Det er nemlig den sikre vej til en stresssygemelding, hvis du overskrider dine grænser og underkender dine egne behov.


Lær at mærke dig selv igen, så du kan begynde at lytte til, hvad du har brug for. På den måde kan du være meget mere for din familie og dig selv.