Det er en gængs misforståelse, at træning skal klares med slid og slæb i motionscenteret 🏋‍♂

 

Du behøver nemlig hverken et motionscenter eller uanede mængder af tid for at kunne træne. Og det gælder også dig, der har drøn på karrieren eller egen virksomhed. Vi har alle sammen lige mange timer i døgnet, og hvis vi prioriterer bare en smule træning hver eneste dag, så kommer vi langt på sundhedsbarometret.

 

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at du får pulsen op 30 minutter om dagen og i mindst 10 minutter ad gangen. I de 30 minutter gælder altså også en rask gåtur eller cykelturen på arbejde.

 

Jeg sørger for at lægge træning ind i min arbejdsdag – udover de fire gange om ugen, jeg er ude til sport.

 

Du kan også nemt snige dig op på min. 30 minutters motion ved at:

➡ Lave en walk & talk, når der skal pitches ideer

➡ Sidde på en træningsbold, mens du arbejder ved computeren

➡ Bruge et hæve-sænkebord (selvfølgelig mere hævet end sænket 😉)

➡ Stå på en stepper ved dit skrivebord (eller mens du laver mad ect.)

➡ Tage trapperne i stedet for elevatoren

➡ Strække benene ved at gå en tur rundt i afdelingen en gang i timen (brug evt. en timer, så du ikke glemmer det)

Træning frigiver ligesom fysisk berøring også lykkehormon, og det giver dig fornyet energi til at springe på dagens arbejdsopgaver. Derfor er der ingen undskyldning for ikke at inkorporere bare lidt motion i din dagligdag, så du ikke sidder og hænger kl. 15 og venter på den næste kop kaffe.

Ud over at styrke din krop og dit immunforsvar bliver du også glad i låget af det!

 

 

Se de andre gode råd i serien eller book et foredrag med fokus på trivsel

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *