Kender du det der med, at det er svært at have fokus på alt det, man når?

Ofte har vi en tendens til at have fokus på alt det, vi ikke når!

Jeg har været meget fyldt af, at jeg havde en masse opgaver, som jeg ikke nåede. Så flyttede jeg opgaverne over til en anden dag, hvor jeg så heller ikke nåede dem. Det er pænt frustrerende.

Derfor bliver jeg nødt til at prøve at flytte mit fokus igen. Jeg har et godt system med en elektronisk to-do-liste, der fjerner de opgaver, som jeg så har nået. Det fungerer sådan set ret godt, fordi det giver bedre overblik over de opgaver, som jeg mangler. Problemet er bare, at jeg så ikke får rost mig selv for de opgaver, som jeg har lavet. Jeg vil ikke lave om på min to-do-liste, men jeg skal simpelthen huske at italesætte de opgaver, som jeg når.

Kender du det?

Prøv lige at bruge et lille øjeblik på at tænke alle de opgaver igennem, som du nåede i går.

Mon ikke du også bliver overrasket over, hvor meget du rent faktisk får gjort?

 

Opgaver jeg har gang i lige nu;

  • Medlemsklub – her har jeg lige lavet et stresskursus og er ved at lægge hånd på det næste kursus, som bliver for fysisk svækkede. Hvert kursus tager ca. en hel arbejdsuge.
  • Udgivelse af ottende bog af en hel serie af redskabspublikationer er jeg ved at være helt færdig med. Den sendes til Pligtaflevering og registrering.
  • Jeg indhenter anmeldelse fra de allerede udgivede bøger i et større samarbejde med hver enkelt person, jeg spørger.
  • Planlægning af nyt foredrag med alt hvad det indebærer af manus (ca. 30 timers forberedelse) og efterfølgende en hel del timer, der bruges på at sende publikum personlige redskaber, som de kan bruge i eget liv.
  • Afholdelse af mine foredrag.
  • Jeg laver alle opslagene til de forskellige platforme, som jeg har valgt at anvende; Instagram og -stories, Facebook firmaside og -stories, privat Facebook og -stories samt LinkedIn. Alle opslag jeg laver skal være med noget, som er modtagerrelevant, så det tager lang tid at lave. Her kræver det et stort overblik over at få fordelt både reklame for mine bøger, men også for mine foredrag.
  • Ude til forskellige events og få ny inspiration.
  • Opdatere blog, skrive blogindlæg og lave vlogindlæg, hvor videoerne i virkeligheden burde være undertekstet, men det får jeg ikke prioriteret.
  • Opdatere hjemmeside med tekst, farver, grafik og al det tekniske bagved.
  • Netværke, hvilket kræver tid, da det gerne skulle hjælpe både mig og andre.
  • Opdatering af nyhedsbrev; finde på et emne, skrive tekst og lave billeder samt grafik og opsætte det hele.
  • Udvikling af redskabsark, så folk får noget til egne kriser.
  • Lydfiler og motivationsvideoer
  • Udvikling af workshops
  • Ude at finde nye samarbejdspartnere på de publikationer, som jeg har planer om at få udgivet.
  • Derudover bruger jeg omkring 20 timer om ugen på helbredsmæssige aktiviteter såsom træning.
  • Familiemor og kone.
  • Arbejdsleder for 8-9 ansatte.
  • Meditation og afstresning i skoven.
  • Fritidsinteresser, eksempelvis kor.

I det nye år planlægger jeg, at jeg skal skrive en ny bog, hvilket også tager en del af min tid i selve planlægningen.

Inden det nye år skal jeg simpelthen finde tid til bogføring, jeg intet har gjort af det sidste halve år.

Nå ja, derudover bruger jeg også tid på at få nogle foredragskunder, da dette er den eneste indtægtskilde, jeg har. Det går ikke helt godt med det. Det er svært at finde tid og rum.

Jeg hører gerne idéer, hvis du kender nogen der har medarbejderansvar og gerne vil styrke glæden og give medarbejderne omsorgsfulde redskaber til livskriser. Jeg har nemlig en metode, der gør det let for fx HR at hjælpe de ansatte.

 

Nej, altså. Nu får jeg helt lyst til at forkæle mig selv, nu jeg ser alt det, jeg når. Jeg må skynde mig at runde af, så jeg kan lave en Netflix aftale med mig selv.

 

PS. Jeg er sikker på, at du også fortjener det!

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *