I min serie om, hvordan du forebygger stress og endda i samme omgang kan styrke dit immunforsvar, får du dette råd.

Det handler om at give dig ro – også i en travl arbejdsdag.
 
Det er i grunden ret simpelt. Det handler om noget så vigtig som at trække vejret. Ikke blot i overført betydning men sådan helt konkret.

De fleste mennesker trækker ikke vejret optimalt.

Det giver uro, fordi kroppen skal arbejde hårdere for at få den ilt, den har brug for. Heldigvis kan du lære at skabe dybere ro i kroppen med vejrtrækningsøvelser.

 

Når du skal lave vejrtrækningsøvelser, skal du finde et sted, hvor du ikke bliver forstyrret. Det er ikke kun andre mennesker, du skal undgå forstyrrelser fra. Det er nemt at blive forstyrret af noget, der skal ordnes, noget du skal huske, eller noget du ikke havde lagt mærke til før. Så vælg et neutralt sted, hvor du har så få distraktioner som muligt.

 

Lav nogle basale vejrtrækningsøvelser og hold så vidt muligt dit fokus på vejrtrækningen. Lad distraktioner og tanker tone væk, hvis de dukker op.

 

Øvelsen gavner ikke kun din krop, men også dit sind. At give slip på alt andet end fokus på vejrtrækningen skaber ro i hovedet såvel som i kroppen. Øvelsen kan derfor bruges til at afbalancere dig selv i en hektisk hverdag – både kropsligt og mentalt.

 

Hvis du har mod på det, kan meditation også hjælpe dig. Du får een af mine e-bøger med masser af nemme fif til at komme godt i gang. Tilmeld dig blot mit nyhedsbrev og modtag den med det samme.

 

Her får du otte gode råd til, der kan hjælpe dig yderligere med at få mere ro og forebygge stress på dit arbejde.

Se det også herunder:

 

Råd mod stress på arbejdet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Du kan desuden få et helt kursus med redskaber til at forebygge stress eller booke et foredrag med fokus på trivsel

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *